Günlük (Öykü)

Önsöz: Bu öykü X-Bilinmeyen dergisi Mayıs 1979 sayısında yayınlanmıştı. Robotların isyanı...

22 Şubat 2236,
..........................

23 Şubat 2236
Peki efendim. Evet efendim. Emredersiniz efendim.

24 Şubat 2236
2 kere 2 = 4'tür. 2 kere 3 = 6'dır. 2 kere 4...

25 Şubat 2236
Güneş dizgesinde dokuz gezegen vardır. Güneşe uzaklıkları sırasıyla : Merkür, Venüs, Dünya, Mars.....

27 Şubat 2236
3x+5y=49, 6x-3y=33 denklemleri çözülürse x=8 ve y=5 bulunur. 5x2'nin türevi 10 X'tir. Uzayda hareket eden bir cismin moment vektöründeki değişme....

8 Mart 2236
Yapımcımın oğlunun söylediğine göre ben her şeyi çok çabuk öğreniyormuşum. Bana, beyin işlemlerimin başladığı 4 günde öğrendiklerimi, insanların ancak on sekiz yılda öğrenebileceklerini söyledi. Bütün bunlar beni biraz şaşırtmakla beraber, aramızdaki yapı ve oluşum farklarını düşündüğümde, bunu olağan karşılıyorum. Ne de olsa robotlar oldukça geç bir dönemin ürünleri! Ve zaman ilerledikçe de daha iyi, daha kusursuz aygıtlara, canlılara doğru gidiliyor. Biyolojik varlıklarda gözle görülür bir evrim saptanmakta, bu evrimi bu varlıklar kendi yaptıkları aygıtlara uygulayarak sürekli bir ilerleme sağlanmaktadır.

16 Ağustos 2236
Felsefe kitaplarını çok seviyorum. Ama, beni şaşırtan şey -aslında bu kelimeyi kullanmalıyım, çünkü robotlar şaşırmaz- dünya üzerinde bu kadar değişik felsefeler olması; ve insanların bir türlü hangisinin doğru olduğuna karar verememeleri. Oysa biz robotlar bir tek felsefeye inanırız: "Mantık"

3 Ocak 2237
Yapımcım bugün öldü. İşte anlayamadığım şeylerden biri de ölüm. Biyolojik açıklamasını bile tam olarak tanımlayamadığım bu oluşumun bütün yönlerini ele almam için insan olmam gerekiyor.

8 Nisan 2237
Bana görevim hakkında oldukça değişik bilgiler veriyorlar. İnsanlığın şimdiye kadarki hatalarından ders alarak daha doğru, daha mantıklı sonuçlara varabileceğim işlerde kullanılabileceğim belirtiliyor.

18 Ağustos 2240
Bugün ilk defa kendi kullandığım bir araçla aya gittim. Yanımda eğitici pilot vardı. Çok kolaylıkla öğreniyorum. Altımdaki aygıtın da benim gibi madenden yapıldığını, ama düşünecek, karar verecek bir beyni olmadığını, insanların -veya şimdi olduğu gibi robotların- kesin kullanımı altında olduğunu düşündükçe, içinde bulunduğum durumun diğer insan yapımı aygıtlara oranla ne kadar iyi olduğunun farkına varabiliyorum.

6 Haziran 2248
Bilgisayar kullanımlarında değişiklik yapmayı amaçlayan önerim Bilgi İşlem Merkezi'ndeki bir çok bilginin çok ilgisini çekti. Böylece hem bilgisayarların çözümleme süresi çok azalacak, hem de insan çalışmasına dayanan kısım neredeyse ortadan kalkacak. Bu durumda, yakında bilgisayarların bütünüyle kendi kendilerine çalışacaklarını söylemek pek yanlış bir varsayım olmaz sanırım.

26 Mart 2303
Bugünlerde, Dünya'daki bütün bozuklukların, kusurlu veya zararlı olguların -veya varlıkların, robotlar tarafından düzeltilmesi, yok edilmesini içeren bir tasarı hepimize anlatılıyor. İnsanlara oranla çok daha fazla fiziksel gücümüz olduğu, duygularımızla değil -zaten duygularımız yoktur- mantığımızla hareket ettiğimiz, daha çabuk ve doğru tepki gösterebildiğimiz için, bu işi onlardan çok daha verimli bir şekilde başaracağımıza inanıyorum. 

30 Haziran 2303
Tasarı başarıyla sürüyor. Önce, Dünya'nın bazı yerlerinde hâlâ bulunan bataklıklar kurutulup, zararlı yaratıklar olan sivrisinekler yok edildi. Bu gibi çalışmaların yanı sıra, bilimsel çalışmalarda, yapım çalışmalarında robotlar daha etkin görevler almaya başladılar.. Gezegenler arası yolculuklarda robot pilotlar kullanılıyor. Gerçi yolculuğun büyük kısmı otomatik denetimle sürdürülüyor, ancak bazı durumlarda insanların ivedi önlemler alması gerekebiliyor. Bunun robotlarca çok daha kolaylıkla yapılacağı doğal bir düşünce...

3 Mayıs 2310
Dünya'daki kusurlu şeylerin yok edilmesi sürüyor. Bugün yirmi kadar insanı daha kendim öldürdüm. Belki bunun yanlış olduğu düşünülebilir, ama biz sadece mantıkla hareket ederiz. İnsanlar kusurlu şeylerin yok edilmesini önerirken kendilerinin bunun dışında olacaklarını söylememişlerdi ki!

Yorumlar

Popüler Yayınlar